.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :
نگران هستیم دولت در ۱۰۰ روز آخر کار خارق العاده‌ای انجام دهد/ از روحانی خواهش می‌کنیم شوک دیگری به اقتصاد وارد نکند/ رمز ارزها باید در کشور یک متولی پاسخگو داشته باشد/ اگر دولت در بورس دخالت نمی‌کرد پول خوبی به تولید وارد می‌شد
شمال نیوز : همان رونق اقتصادی که در ۱۰۰ روز اول ایجاد شد آنقدر وضع مردم را خوب کرده که آن‌ها نمی‌دانند با پول این سرمایه‌های کلانی که بدست آوردند چه کنند.

شمال نیوز: حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جهان نيوز درباره حمایت از فعالیت در حوزه رمز ارز‌ها و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این حوزه اظهار داشت: جهان در حال پیشرفت است و یکی از این پیشرفت‌هایی که با سرعت در دنیا در حال حرکت است همین بحث کسب و کارهای دیجیتالی و ارزهای دیجتیال است که در حال حاضر در برخی کشورها برای این مسائل جای پای محکمی بوجود آوردند و اگر در این زمینه کوتاهی شود موجب عقب ماندن کشور از دنیا می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به روند افزایشی کاربران برخی از شبکه‌های اجتماعی غیربومی در داخل کشور، خاطرنشان کرد: مثلاً برخی از این شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها که اکنون جزء غول‌های شبکه مجازی محسوب می‌شوند زمانی در کشور فیلتر شد و جلوی کار با آن ها گرفته شد، اما با توجه به پیشرفت‌هایی که ایجاد شده کاربران این شبکه‌ها پس از فیلتر نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش یافت. اگر آن زمانی که بحث این شبکه ها داغ بود به جوانان نخبه داخلی اجازه داده می‌شد برخی از این نوع شبکه ها را در داخل کشور بومی سازی کنند، اکنون ما باید برای دنیا خوراک آماده می‌کردیم نه آنها برای ما.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارشی در کمیسیون اقتصادی مجلس برای فعالیت در حوزه رمز ارز‌ها تدوین شده، که در نوبت قرائت در صحن علنی مجلس است، توضیح داد: اگر این گزارش در صحن علنی رای آورد طبق ماده 45 آیین نامه تبدیل به طرح می‌شود و پس از آن در کمیسیون دوباره مورد بررسی قرار می‌گیرد تا پس از چکش کاری‌ها و اعلام نظر مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان درباره این طرح بتوان آن را تبدیل به یک قانون کرد. باید به موقع در این زمینه حرکت شود و نباید کار دست خارجی ها باشد اگر این ارزهای دیجیتالی در کشور قانونی شود شاید یکسری از مشکلات هم رفع شود و با ورود حاکمیت از پولشویی، خروج ارز و حرکت‌های اینچنینی جلوگیری شود.
 
موسوی لارگانی با انتقاد از مدیریت دولت در بورس، گفت: باید از فعالان اقتصادی و فعالان بازار در عرصه دیجیتال نظرخواهی شود و این‌ها باحضور در مجلس و کمیسیون اقتصادی نظراتشان را اعلام کنند و بعد از آن متولی را برای این کار قراردهند که واقعا پاسخگو باشد و مانند بورس نشود که رئیس جمهور مردم را به این بازار دعوت کند و حتی بگوید که بورس جایی است که می‌شود با اطمینان در آن سرمایه گذاری کرد و سپس این بازار رها شود و پیشتیبانی از آن نشود. لذا باید یک متولی دیگری برای بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود تا پاسخگو باشد و گرنه ضربه دیگری به مردم وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت تدبیر و امید موجب سلب اعتماد مردم از بورس شده، تصریح کرد: در اکثر کشورهای دنیا دولت‌ها کسری بودجه خود را از طریق بازار سرمایه تامین نمی‌کنند، اما شاهد بودیم که آقای نوبخت اعلام کرد که کسری بودجه را با فروش اوراق مشارکت و بازار سرمایه تامین کردیم و این موضوع قطعاً اعتماد مردم را به بازار سرمایه کاهش می‌دهد. بازار سرمایه بیشتر از سیستم بانکی می‌تواند به رونق تولید و اشتغال کمک کند ولی متاسفانه مدیریت بیمار و فعالیت غیرشفاف حقوقی‌ها، بازارگردان‌ها و کسانی که به نوعی در این بازار فعال هستند، این وضعیت را بوجود آورد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بورس قطعا تولید را متحول خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اگر دولت عملکرد خوبی در بازار سرمایه داشت و دخالت‌های بی مورد نمی‌کرد بورس خیلی می‌توانست به تولید کمک کند. ولی وقتی حقوقی‌ها در زمان رکود بازار خریدهای کلان داشته و در زمان رونق بازار فروشنده باشند و پول مردم را به جیب بزنند، این بورس به رونق تولید کمکی نخواهد کرد.
 
موسوی لارگانی با طعنه به وعده روحانی درباره 100 روز پایانی دولت، اظهار داشت: همان رونق اقتصادی که در 100 روز اول ایجاد شد آنقدر وضع مردم را خوب کرده که آن‌ها  نمی‌دانند با پول این سرمایه های کلانی که بدست آوردند چه کنند، لذا  از آقای روحانی خواهش داریم که شوک دیگری در 100 روز آخر دولت به مردم وارد نکند. در 100 روز اول آنچنان رونق اقتصادی ایجاد شد که مردم به جای اینکه یارانه بگیرند به دولت یارانه دادند. حالا در این 100 روز آخر نگران هستیم که دولت بخواهد یک کار خارق العاده دیگری انجام دهد و مردم آنچنان وضعشان خوب شود که دیگر تحملش غیر ممکن شود.
 
وی درباره سرانجام وعده های روحانی در زمان انتخابات، گفت: ایشان می‌گوید در 100 روز اول تمام قول هایی که دادیم عملی شد، مگر مردم وعده‌های ایشان را فراموش کردند، کدام وعده آقای روحانی عملی شده. آیا رونقی در تولید و اقتصاد کشور ایجاد شد که اعلام می‌کنند به همه وعده ها عمل شد. در تمام عمر این دولت یا از دولت قبلی انتقاد شد یا نگاهشان به بیرون کشور بود تا ببینند برجام چه می‌شود و گلابی برجام بدست بیاید. البته عملکرد دولت قبلی را هم قبول نداریم و آن را زیر سوال می‌بریم اما تمام عمر این دولت فقط صرف انتقاد از دولت قبلی شد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با اشاره به سخنان رئیس جمهور درباره قیمت خرید تضمینی گندم، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور عنوان کردند که در زمانی که دولت را تحویل گرفتند گندم از کشاورز 400 تومان خریداری می‌شد ولی اکنون 5 هزار تومان خریداری و قیمت خرید آن 12 برابر شده است. ای کاش آقای روحانی این را هم می‌گفتند که آن زمانی که دولت را تحویل گرفتند قیمت دلار در بازار آزاد 3750 تومان بود و امروز دلار را 24 هزار تومان کردند یا درباره چنیدن برابر شدن هزینه زندگی مردم صحبت می‌کردند. قطعا آن 400 تومانی که آن کشاورز در اول دولت شما می‌گرفت خیلی ارزشش بیشتر از 5 هزار تومان امروز است و خوب این موارد را هم مقایسه کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.